REGULAMIN GRY W PAINTBALL
§1 Postanowienia Ogólne
1. Nad przebiegiem imprezy czuwa „SNAJPER EŁK” z siedzibą w Rękusy 6 G, 19-300 Ełk lub osoby przez niego wyznaczone zwane w dalszej części Regulaminu „Organizatorem”.
2. „Uczestnikiem” jest każda osoba biorąca udział w grze PAINTBALL zorganizowanej przez Organizatora.
3. Nie istnieje ścisła granica wieku. Osoby niepełnoletnie powinny posiadać zgodę opiekunów na udział w zabawie. Pobierz dokument tutaj.
4. Prawo gry mają osoby nie będące pod wpływem alkoholu, ani innych środków odurzających.
4. „Pole Gry” to zorganizowane przez Organizatora miejsce, na którym toczy się gra w PAINTBALL z udziałem uczestników.
5. Uczestnik zobowiązany jest do ścisłego i bezwzględnego stosowania się do zaleceń oraz poleceń Organizatora.
6. Uczestnicy nie przestrzegający zapisów Regulaminu lub nie wypełniający zaleceń oraz poleceń Organizatora mogą zostać wykluczeni z poszczególnych gier w PAINTBALL.
7. Organizator informuje, iż nie stosowanie się do postanowień Regulaminu może grozić poważnym uszczerbkiem na zdrowiu.
8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu lub utratę życia spowodowaną złamaniem Regulaminu przez Uczestnika.
§2 Maska i odzież Zabezpieczająca
1. Surowo zabrania się Uczestnikom wchodzenia na Pole Gry bez założonej Maski Zabezpieczającej oraz bez odzieży wierzchniej zakrywającej ciało, bez względu na to czy w danym momencie toczy się jakakolwiek gra w PAINTBALL.
2. Surowo zabronione jest zdejmowanie przez Uczestników Maski zabezpieczającej w trakcie przebywania na Polu Gry. Zdjęcie maski dozwolone jest tylko i wyłącznie w obrębie Strefy Bezpieczeństwa wyznaczonej przez Organizatora.
3. Każdy Uczestnik zamierzający wejść na Pole Gry zobowiązany jest uprzednio do zgłoszenia takiego zamiaru Organizatorowi w celu dokonania niezbędnej regulacji Markera i założenia Maski Zabezpieczającej jeszcze w Strefie Bezpieczeństwa.
4. Uczestnik jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Organizatora o stwierdzonych lub domniemanych uszkodzeniach Maski Zabezpieczającej, jeśli takie zauważy.
§3 Procedura bezpieczeństwa
1. Wszyscy Uczestnicy są zobowiązani do bezwzględnego wykonywania zaleceń Organizatora gry w PAINTBALL mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa gry.
2. Surowo zabrania się samowolnego pobierania przez Uczestników Markerów, Masek Zabezpieczających i innego sprzętu.
3. Jedyną osobą uprawnioną do przekazywania Uczestnikom Markerów jest Organizator.
4. Marker przydzielany przez Organizatora poszczególnym Uczestnikom posiada zabezpieczenie w postaci blokady spustu, która zależnie od ustawienia umożliwia oddawanie strzałów (określana dalej jako Marker odbezpieczony) lub nie daje takiej możliwości (określana dalej jako Marker zabezpieczony).
5. Uczestnik, który otrzymuje od Organizatora marker zawsze jest zobowiązany do sprawdzenia czy jest on zabezpieczony. W przypadku gdy jest on odbezpieczony zobowiązany jest on do zabezpieczenia markera.
6. Marker może być odbezpieczony tylko i wyłącznie na Polu Gry i tylko w czasie trwania gry w PAINTBALL.
7. Zabezpieczenie Markera musi odbywać się przed opuszczeniem Pola Gry i wejściem do Strefy Bezpieczeństwa. Za każdorazowe zabezpieczenie markera odpowiedzialny jest Uczestnik, który znajduje się w jego posiadaniu.
8. Przed opuszczeniem Pola Gry każdy Uczestnik zobowiązany jest do okazania markera Organizatorowi celem sprawdzenia poprawności zabezpieczenia markera.
9. Odbezpieczenie markera poza Polem Gry lub nie zabezpieczenie markera przed opuszczeniem Pola Gry stanowi rażące naruszenie niniejszego Regulaminu.
10. Marker powinien znajdować się nieustannie w pozycji, w której wylot lufy markera skierowany jest w dół ku powierzchni ziemi.
11. W przypadku wystąpienia usterki markera surowo zabrania się dokonywania jakichkolwiek prób jej samodzielnego usunięcia, w szczególności podczas trwania gry w PAINTBALL.
12. W przypadku stwierdzenia usterki należy niezwłocznie zgłosić Organizatorowi fakt jej wystąpienia.
§4 Gra Paintball
1. Początek i koniec Gry ogłasza Organizator za pomocą sygnału dźwiękowego lub w inny sposób ustalony z Uczestnikami przed rozpoczęciem imprezy.
2. Gra polega na oddawaniu przez Uczestników strzałów do siebie. Uczestnik zostaje wyeliminowany z gry na podstawie:
- trafienia środkiem przeznaczonym do paintball’a, pozostawiającym ślad farby,
- własnej, dobrowolnej deklaracji o wyłączeniu z gry.
3. Uczestnik wyeliminowany z gry nie zdejmując maski podnosi wolną rękę, wyprostowaną do góry, drugą rękę trzymającą marker opuszcza lufę karabinka ku ziemi i w ten sposób, sprawnie i możliwie najkrótszą drogą opuszcza pole gry.
4. W danej grze w PAINTBALL mogą brać udział wyłącznie Uczestniczy wskazani przez Organizatora.
5. Organizator zastrzega sobie prawo łączenia grup uczestników.
6. Celowanie i strzelanie dozwolone jest tylko w trakcie gry w PAINTBALL, tylko w obrębie wyznaczonego Pola Gry i tylko do Uczestników biorących udział w danej grze w PAINTBALL.
7. Surowo zabrania się celowania i strzelania poza obręb Pola Gry, w szczególności w osoby lub przedmioty znajdujące się poza Polem Gry oraz w siatki zabezpieczające stanowiące ogrodzenie pola gry.
8. Surowo zabrania się celowania i strzelania do zwierząt.
9. Surowo zabrania się celowania i strzelania do Uczestników i innych osób znajdujących się w odległości mniejszej niż 10 metrów.
10. Należy unikać zanieczyszczenia broni ziemią.
11. Zabrania się zbierania, podnoszenia z ziemi zużytych kulek amunicji, a w szczególności uzupełniania nimi magazynków w markerach.
12. W trakcie trwania gry w PAINTBALL lub po jej zakończeniu Pole Gry opuszcza się z podniesioną do góry ręką.
13. W przypadku stwierdzenia przez Organizatora uszkodzenia broni lub oporządzenia stosuje się wobec Uczestnika odpowiedzialność materialną.
14. Uczestnik gry zapoznając się z niniejszym Regulaminem oświadcza, że zdaje sobie sprawę z ryzyka udziału w grze Paintball, w której uczestniczy wyłącznie na własną odpowiedzialność i w razie jakichkolwiek nieszczęśliwych zdarzeń nie będzie wnosił roszczeń do organizatora.